lördag 27 april 2013

Snabb

Ibland är matte snabb. Idag var hon snabbare än blixten. Jag såg det mest utsökta ben, bara ligga där på backen och vänta på mig. Men, plötsligt kom matte som en, jag vet inte vad. Snabbt var det i varje fall, och så  tog hon benet,mitt framför näsan på mig. Var inte det ojust?

 
Så här gott såg det ut.
 
Sen är det faktiskt så att nu kan man springa och vila sig i den riktiga skogen. En sak är säkert, det är HÄRLIGT.
 
 
På vår promenad träffade vi Charlie, han är en äldre herre på 8 år. Vit älghund, förståndig verkar det som. Han springer lös och springer ingenstans utan går bara där med sin matte och husse.
Nu tänkte jag få igång honom på ett bus men se det gillade han inte. Han så åt mig på skarpen! Oh sen sa matte att jag var en ohyfsad tonåring som behövde en regäl tillsägelse från en äldre herre.
Jag som trodde hon stod på min sida.
 
 
 



1 kommentar: