fredag 5 april 2013

After dinner

Efter att matte och husse ätit gick jag ut på gården, lite lat kände jag mig, så då såg det ut så här. Känns skönt och svalt att kunna ligga i snön, slappa och ha koll på allt som händer. Vi hade faktiskt varit på promenad före maten och då blev jag så sandig, smutsig och ja ni kan inte ana hur jag såg ut. Till och med öronen var sandiga, dom släpar ju i backen när jag ska nosa, klipp dom kort säger jag. Synd jag inte får bestämma, ska visst ställas ut eller nått sånt, ja mycket ska man stå ut med.



Igår däremot hände det mycket. Och det hände "after dagis". Jag och matte for iväg i bilen till Trångfors, där vi skulle gå på hundpromenad. Det första som händer är att jag träffar 2 hussar till min brorsa Rocky. Bara en sån sak, synd att han inte var med, brorsan alltså. Hörde att han minnsann fått snagga sig eller snagg vet jag ju inte, klippa sig i varje fall. Jag tror att det är skönt och svalt och förmodligen slipper man en massa dusch och sånt trams. Sen gick vi på den där promenaden, jag en labradortjej och en Chesapeake bay retrievertjej. Först kände jag skräckblandad förtjusning,så jag var tvungen att skälla en hel del för att visa att mig gör dom minnsan inte som dom vill med, men sen var det kul. Först promenerade vi, sen fick först labbetjejen och den andra tjejen springa lös, sen fick jag och den där chesa.... någonting springa också. Oj vad vi sprang, men faktiskt, hon var snabbare än mig och det är det inte många som är. Stor var hon också vägde dubbelt så mycket som mig och då har jag ända gått upp i vikt sista månaden.

På onsdagskväll skulle vi gå på promenad på ett snöigt rent ställe men här hade matte gjort en total felbedömning. Ingen snö alls på vägen, däremot en grusig, lite gungig jordväg. .Tur det finns plogkarmar så man kan ha koll och hålla sig sval.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar