tisdag 9 juli 2013

Tvång och besök

Min matte tvingar mig att gå ut när det regnar. Får man göra det? Först en gång på morgonen, och det må då vara, men sen ska vi gå på promenad ... i regnet! Finns inget dåligt väder, säger hon och traskar iväg med mig i släptåg.

Jag hoppade in och satte mig under tak, och försökte vägra gå därifrån, men då började hon "bossa" igen. Ja, ja, då följde jag väl med då.

 
Ett väder som både jag och matte gillar är snöstorm. Tror det är mitt bästa väder. Det är nog mattes bästa väder också om hon slapp fara omkring i bilen.  Nu tycker matte att jag ska hejda mig, säger hon, sommar först, sen höst som är hennes bästa årstid, men är det nu lika vinter har hon inget emot en liten snöstorm. Jag lääängtar hela tiden efter snöstorm kan jag säga.
 
Senare kunde jag faktiskt ligga ute och gnaga lite.
 
 
Sen ska ni få höra, på kvällen var matte och husse och kastade lite frisbee åt mig. Dom sa att jag var helt utan bollsinne men sanningen är att de är helt utan kastsinne.
 
Men vad som hände var att "ibland får man oväntat besök" hörde nog att grannens, grannes hund var hos grannen,så jag viftade lite symboliskt på svansen för att visa att jag var vänligt sinnad. Och vad händer plötsligt forcerar han staketet och är inne hos mig på min gård. Oh vad vi hade kul, och oh vad vi sprang och oh vad vi blev törstiga. Så ibland händer det, till och med på en tisdag. Kan tala om att han heter Rolex och är en Golden retriever så ni vet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar