måndag 8 juli 2013

Morgonpromenad med husse

Semester, nu ska jag väl få sova så länge jag vill. Men nej, idag knatade husse upp VANLIG TID, han är då rent stollig. Det var visst bilen som skulle lämnas in någonstans.

Fullt upp som vanligt, gårdsbevakning mest hela dagen, ingen rast och ingen ro. Matte och husse har målat. Jag har hållit ställningarna. Alltså jag har inte hjälpt till med att stötta deras målarställningar eller så. Mitt uppdrag har varit att se till att ingen oanmäld kommit in på gården och knappast på gatan heller kan jag säga. Förresten behöver dom inga ställningar till den lilla bodan. Har dom målat hela stora huset utan ställning ska dom väl gå iland med det här. Har ju hört talas om när matte stod på stege och målade längst upp i nocken...(nää, ni vill inte veta). Så nu är jag kvällspromenerad, äten och trött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar