söndag 2 juni 2013

Underligt

Kan någon förklara för mig hur det här har gått till? Jag och matte for iväg med bilen för att vi skulle på viltspårsträning och allt var precis som vanligt fast det var otroligt massa mygg. Men det var inte myggen som var så mystiska utan nu ska ni får höra.

Hon, matte alltså försvinner ett tag och jag får sitta i bilen och vänta. Sen kommer hon tillbaka och tar ut mig. Idag åt matte en hamburgare och drack läsk, jag fick bara smaka en bit bröd, tänk att hon trodde det var brödet jag ville ha! Hon är allt bra konstig. Sen var allt som vanligt, alla mattar och hussar pladdrade och vi hundar fick lov att vara där dom var, inte där vi ville vara.

Sen skulle jag spåra, ut i skogen, sele på och så bar det iväg. Luktade jättegott av skadad älg och det gick hur bra som helst att spåra den här stackars älgen. Men vad händer ... när jag kommer till slutet av spåret är det en APA där som dessutom ätit köttbullar men inte orkat äta upp alla, så då tog jag dom som var kvar. Det jag  för mitt liv inte kan begripa eller förstå är, hur kan en älg förvandla sig till apa bara sådär?  Här kommer en bild på den där apan, misstänkt likt en av mina leksaker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar