lördag 29 juni 2013

Lördagstjänstgöring

Jag har hört talas om att man ska ta det lugnt på helgen och koppla av och mysa och så. Men så är det minnsann inte för mig. Här är det arbete som gäller.

Först var jag tvungen att hjälpa till med ogräset, rabatten ser ju förfärlig ut. Tänker dom inte på vad andra kan tycka? Att vi är värsta slarvfamiljen. Så då tog jag så att säga saken i egen mun.


Sen var det dags för veden, den ska delas har jag hört. Och när ni ser jättehögen förstår ni att jag har massor att göra.

 
Sen skulle vi handla, mest till mig faktiskt. Mat till mig, godis till mig och en försenad födelsedagspresent till mig.
 
 
Jag har inte riktigt fattat än vad jag ska gör med den men matte håller på och förklarar. Jag ska stå eller hoppa eller nått och så slänger hon den mot mig. Tror att jag ska ta den i munnen, men jag är inte riktigt säker på hur hon vill ha det än. Konstigt jag får en leksak och hon bestämmer hur jag ska göra. Jag har fått lära mig att vara en aning tålmodig med de här människorna (även om det är svårt).
 
Sen började matte rensa ogräs, tror hon blev inspirerad av mig. Jag höll vakt så ingen skulle komma och störa henne, nu när jag äntligen fått igång henne.
 
Och till råga på allt ska vi hämta husse i Luleå, seeent. Han har varit på kalas hela dagen och kvällen och kanske blir det halva natten också. Fy vad han ska vara trött imorgon. Och jag också, jag brukar gå och lägga mig sisådär tio. Men vad gör man inte för världens bästa husse, som  skjutsar mig till skogen jämt och ständigt. Tror faktiskt inte han har lust med det alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar