lördag 15 juni 2013

En del dagar

... är bara så bra.

Idag har det varit en riktigt bra dag för mig. På förmiddagen var vi i skogen, det regnade inte, det var inte jättevarmt, det var inte särskilt många myggor. Toppen alltså.

 
Sen lunch, och sen gjorde jag lite som jag hade lust till. Fast inte riktigt allt, matte hade pedikyr med mig och det är jag inte så där särskilt entusiastisk över, dessutom hade hon mage till att rycka lite hår ur öronen på mig!. Får man verkligen göra det? Så dagen var kanske inte helt bra. Hur som helst efter detta kunde jag springa in, ut, ligga på gården, ligga inne, ja jag fick göra precis som jag ville.
 
Matte åkte iväg med bilen ett tag och hon luktade väldigt intressant både när hon for och när hon kom tillbaka. Sen förstod jag vad hon gjort. Lagt ett spår åt mig. Men man kan säga att hon var upprörd när hon kom tillbaka. Alla mygg och det var uppenbarligen många, ville hon skicka iväg någonstans. Kan nog inte återge vad hon sa, passar sig inte i tryck.
 
Sen när hon och jag for iväg hade hon fixat myggmedel till mig, vatten, citron och timjan, ihopkokt och avsvalnat. Detta duschade hon på mig, man kan säga att jag luktade någon form av ugnsbakad klyftpotatis. Själv hade hon ett stift av nått slag som inte alls luktade gott.
 
Matte hade då ingen koll hur hon lagt det här spåret, hon lurade mig! Tänk att jag hela tiden måste påminna henne om att lita på mig när det gäller sånt här. Hoppas det här är sista gången jag måste skälla upp henne. Hur som helst fixade jag det efter lite tricks och så för att få henne på rätt väg.
 
Men allt det här innebar att jag var helt slut när vi kom hem.
 
 
Nu har jag hunnit äta middag och ska nog bara ta det lite lugnt resten av kvällen. Det enda jag ska försöka med är att påverka husse att ge mig kex och ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar