söndag 26 maj 2013

Vilken dag

Så här ska en bra dag vara. Fint väder men inte för varmt, och mycket att göra hela dagen. Först morgonpromenad med matte, och det fanns massor att lukta på. Nu är ju min matte lite småsnål, jag får minnsan inte lukta hur mycket jag vill. Okay då, jag vet att jag är hopplös men det luktar ju så gott och intressant överallt.

 
Sen bara vara ute på gården, skälla lite, kolla på grannarna, gnaga lite ben och så.

Det finns ett "gäng" människor jag tycker allra mest om. Idag kom tre av dom hit. En liten och två lite större. Den här minsta skulle bara diska eller vad han nu gjorde. Jag tyckte han blötte ner sig.



Men det var inte nog med det, mot kvällskvisten fick jag åka till skogen. Spåra, det är kul det.
Matte var tvungen att springa, tycker hon borde skaffa sig bättre kondis. Jag hörde minsann att dom pratade om att "bromsa" mig. Varför det undrar jag? Hon får väl börja träna!

 
Och inte kan hon fota heller, men det vet ni ju vid det här laget. Om ni undrar vad jag håller i munnen så kan jag säga att den här är jag rädd om. Älgklöv ska man inte släppa ifrån sig frivilligt.
 
Nu har jag ätit  och är trött, så nu går jag och lägger mig. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar