onsdag 29 maj 2013

24 grader och sol

Ganska tidigt var jag, husse och matte i skogen och ändå fast det var tidigt, var det väldigt varmt.
Ingen snö hittade jag och inte minsta lilla vattenpöl heller. Till och med mossan var varm och torr.

När vi kom hem tvingade matte in mig i duschen för att hon tyckte att jag behövde svalkas av. Jag måste medge att det faktiskt var väldigt skönt, speciellt efteråt. När duschningen var klar sprang jag lite, rullade lite på gräset och sen la jag mig i skuggan av en vinbärsbuske och tog det lugnt. Härligt
eller hur?

 
Om ni inte vet det så är det så att jag nästan jämt måsta hjälpa husse med att gräva i trädgårdslandet, men idag tänker jag minnsann inte arbeta i den här värmen. Tror att matte tycker det var ett bra beslut med tanke på min blöta päls och någongång ska jag väl göra som hon vill också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar