söndag 11 augusti 2013

Pudlar igen

Idag har jag varit på pudelutställning, på en fotbollsplan. (Som en liten fin vink till matte och husse tycker jag att dom ska kolla in gräsmattan där ordentligt.)

Det var stora pudlar, små pudlar, mittimellan pudlar, olika färger var det också. Dom var väldigt väluppfostrade och finklädda. Och inte bara det utan kammade och borstade och piffade och puffade. Jag säger då det. Still stod dom dessutom uppe på bord hur länge som helst. Tur att inte jag är pudel kan jag säga. Passar liksom inte in. (Tror att matte tycker dom är väldigt fina, speciellt dom mittimellan stora, och det kan hon få tycka för hon gillar mig mest i varje fall.)

 


Det var nog bara jag och Nelson som liksom hade våra "vardagskläder" på oss.
 
Sen när dom sprungit runt klart, var det minnsann inte lika noga längre. Träffade en vit storpudeltjej som var på väg hem, och hon var minnsann leklysten.
 

 
 Jag blev helt slut av allt det där ståhejet så det blev tvunget med en tupplur i hallonlandet.
 
 
 
 
 


1 kommentar: