söndag 25 augusti 2013

Oh vilken lördag

... jag haft.

Först skogen, mums, mys, härligt!


Sen var jag och matte på miljö- och skördemarknad (hörde att det hette så). Så många människor har jag aldrig sett på en och samma gång. Funderade på om det var för min skull dom var där. Några kanske, men inte alla. (Vilken tur, det hade varit för jobbigt. Det var ändå flera som ville peta på mig.)

Sen var vi och kollade efter Doris och hennes husse, men dom gick inte att hitta igen. Där nere vid sjön (Bodträsket, mattes kommentar) var det massor av  bilar, ni vet såna med sånt mörkt brummande ljud. Doris har en sån, en röd utan tak. Hon låter sin husse och matte köra omkring med henne. Hon sitter bara i baksätet och ser sig om och låter öronen fladdra.

Men nu var det så, att det var massor av röda bilar utan tak, så vi hittade inte igen dom. Kan bara säga
att hade jag fått vara lös hade vi hittat dom på ett kick, så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar