söndag 4 november 2012

Söndagspromenad

Idag på fm var jag och matte på promenad. Nosa är nog det roligaste jag vet och intressant. Matte har fått för sig att jag ska hoppa upp på bänken i busskuren, som om JAG skulle ta bussen. Skulle inte tro det, dom bullrar för mycket. Nästa idé hon hade var att jag skulle leka i en lekpark för barn, suck, suck, man gör en hel del för sin matte, måste jag säga. Tur  man får lite godis, lite mer ok blir hennes påhitt då. Men det bästa var ändå att jag hittade en snöhög, den kanske inte var så hög men tillräckligt stor för att rulla sig i.




Men, det hände mindre kul saker när vi kom hem. Då skulle jag bada igen, pust. Men det blev bara magen och tassarna + ena örat så det gick väl an.  Men varför bara ett öra?

Senare var vi på hundarenan, jag var där först så jag fick äran att hälsa alla hundar  välkomna.
Usch jag hade så mycket att göra med att skälla, försöka leka med dom, dessutom luktade golvet så otroligt gott,måste ha gått värsta kalaspinglan där. Matte kallade mig rabiat, vad det nu är för nått. Hon, matte alltså
(inte kalaspinglan) var helt slut när hon kom hem. Hon som inte gjort nått, bara suttit och hållit i mig, försökt muta mig med blodpudding. Jag var visst dessutom billig, konstigt det där. Jag som hade mest att göra på hela stället. Jag tror att jag är missförstådd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar